جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۴
کد خبر: ۸۴۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
قاسم زارع، فرمانده نمایش «اروند خون»:

نمایش اروند خون روایتگر بخش پنهان جنگ است

قاسم زارع بازیگر شناخته شده تئاتر، سینما و تلوزیون درباره دلایل حضور در نمایش «اروند خون» گفت: به نظرم می‌توان این نمایش را ناگفته‌های جنگ یا بخش پنهان جنگ دانست؛ پرداختن به شهدای غواصی که مظلومانه شهید شدند و از همه چیز خودشان گذشتند تا ایران بماند اتفاق ارزشمندی است.
با هر نسیم، جهتم عوض نمی‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ قاسم زارع یکی از حاجی‌های همیشگی فیلم‌های جنگی است؛ بازیگری که هر چند بیشتر اوقات در فیلم‌ها چهره‌ای جدی دارد، اما بسیار طناز بوده و گفت‌وگو با او شیرین است. بازی در «آژانس شیشه‌ای» و «بوی پیراهن یوسف» از جمله بازی‌های به‌یادماندنی این بازیگر است. او این روز‌ها در «اروند خون» به کارگردانی کورش زارعی و نویسندگی ایوب آقاخانی بازی می‌کند. 

زارع درباره حضور مستمر خود در کارهایی با ژانر دفاع مقدس گفت: من از آن آدم‌هایی نیستم که با هر نسیمی جهتم عوض شود. به هیچ گروهی هم وابستگی ندارم و همیشه می‌گویم اگر آن هشت سال نبود کشوری که در آن زندگی می‌کنیم نامش ایران نبود. من کاملا به این حرف اعتقاد دارم و هنوز هم با قطعیت می‌گویم دشمن آمده بود همه چیز ما را نابود کند. آن‌ها که از جانشان گذشتند تا این سرزمین روی پا بماند و تاریخ خود را ادامه دهد، انسان‌های کمیابی هستند؛ انسان‌هایی که نمی‌توان به این سادگی‌ها افرادی مثل آن‌ها پیدا کرد. 

این بازیگر شناخته شده در پاسخ به این پرسش که اگر با انتقادی هم روبه‌رو شوید باز به کارتان ادامه خواهید داد؟ گفت: من همیشه سعی می‌کنم فریاد مظلومانه کسانی باشم که به معنای واقعی کلمه مرد بوده‌اند. هر چند در حق آن‌ها بسیار جفا شده، استفاده‌ها و سوءاستفاده‌ها از نامشان شده، اما این‌ها هیچ ارتباطی به کار بزرگی که آن‌ها انجام دادند، ندارد. باید قضاوت درباره آن‌ها را به آیندگان سپرد. اگر کسی برای نان به نرخ روز خوردن از این قهرمانان خوب یا بد گفت و نگاه نادرستی داشت نباید همه تسلیم شوند. 

قاسم زارعی درباره دلایل حضور در نمایش «اروند خون» گفت: نگاه ایوب آقاخانی، نمایشنامه‌نویس این کار واقعا متفاوت و زیباست. او آن‌قدر زیبا شخصیت‌ها را روایت کرده که دوست داشتم در این نمایش بازی کنم. در ضمن به نظرم می‌توان این نمایش را ناگفته‌های جنگ یا بخش پنهان جنگ دانست. پرداختن به شهدای غواصی که مظلومانه شهید شدند و از همه چیز خودشان گذشتند تا ایران بماند هم اتفاق ارزشمندی است. 
 
وی نقش خودش در این نمایش را این‌گونه توصیف کرد: نقش اسفندیار که به‌عنوان یک فرمانده ارتش وارد عملیات شده و با پایان تلخی هم روبه‌رو می‌شود.
  
نمایش «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی به کارگردانی کوروش زارعی تا ۲۴ آذر ماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن در بخش ویژه سوگواره نمایشی و هنرهای مذهبی خمسه روی صحنه می‌رود.
نظر شما